05 June 2011

Perempuan Lebih Berkebolehan Daripada Lelaki.Anda Percaya?

Ye laa...dekminasi orang memang akan menyebelahi lelaki.Aku sangat perlu bercerita untuk menyeritakan isi hati yang terpendam,biarpun tiada orang yang perduli..(ada aku kisah huhuhu) tapi aku menuruskan perjuangan aku(penjuangan itu ibarat nyawa bagi aku) klasik nak mampos ayat aku ni eyy~

Yup!women more powerfull than men.Haishhh...mesti ingat aku menyebelahi kaum aku sendiri.Woww..kerana dari segenap permerhatian aku sebagai orang biasa  (hidup tak tak sampai setahun jagung dah pandai nak komplen).sSelain tu info yang ciput daripada majalah,aku copypaste sikit ayat daripada majalah itu eyy ''lelaki hanya boleh menumpukan hanya satu perkara dalam satu masa manakala kaum hawa pula boleh everthing dalam satu masa''




Kalau korang tak moh percaya lagi!Jom kita check dengan auta ni!.Kita buktikan dengan memerhati orang sekeliling kita sudah laa tak payah nak buat onar nak tanya cikgu biologi,saintis ke profesor dan benda seangkatannya.Kita tengok orang yang paling dekat dengan kita cth mama bapak kita.Jom buat checklist sama-sama.''Ibu korang yang duk kusyuk kupas bawang tapi boleh duk relax layan  ceritabawang merah bawang putih''.Lepas tu,boleh pula lakonkan semula cerita bawang tu dekat jiran-jiran.So ni membuktikan orang perempuan memiliki power ranger(powerfull)juga dalam diri mereka.


Iskk...korang masih meragui lagi kebolehan wanita.Korang andaikan(aku suruh andai je eyy jangan buat macam2)''bapak korang yang sibuk cocentrated potong rumput,pastu u mama cakap sesuatu kat bapak korang.''Abang lepas mesin rumput boleh tolong ambil abang chik kat tadika ey''.Selepas potong rumput terus bapak korang dengan selambanya baring-baring tanpa mengendahkan suruhan mak korang tadi.Ini kesimpulan aku sahaja mungkin bapak korang tu tak ingat ke apa ke.Jangan lepas korang terus cakap dengan makbapak korang kenapa macam ni itu(mengarut aku).So berbalik kepada cerita aku tadi seratus peratus  menyokong yang perempuan lebih daya tumpuan daripada lelaki.


Bapak,abe,pakcik,siapalah korang kenalah  dengar apa yang sekeliling korang cakap nanti timbul pula salah faham.Dalam sesuatu hal tidak kira kaum hawa atau adam  cocentrated adalah perlu.Ingat tuuuu!.Hidup inijika tidak ada tumpuan bukanlah hidup namanya.Hidup ini amat indah sekali,ia diibaratkan hidup ditaman yang dipenuhi burung2 berkicauan dimana-mana.Hargai sesuatu yang datang dalam hidup.Yang sudah terjadi lupakan dan terusjalani kehidupan dengan sebaiknyee.Puitis juga aku ea...


p/s:Sorry jika aku ada tergelincir lidah membuat kaum adam tersakit hati ke...huhuhu
      
MOOD:kalau mu tak baik jom masuk tidur..Zzzzzz....

SEYES TERIMA KASIH, USHA LAGI,TAK ADA ORANG NAK MARAH PON!

0 seyes betul ey?: