11 March 2012

Amalan Nabi Yang Semakin Dilupai

 memilihara nikmat!





hahaha..minta maaf lukisan hodoh tapi harap mesej sampai eh.Gambar tu mencerita seorang hamba allah mengambil buah yang terjatuh dilantai dan meletak semula didalam raga atau tempat asalnya.Sifat ni dipanggil memlihara nikmat.kalau kita ambik ke buah tu atau buat tak endah je..camne tu fikirlah sendiri.

Saya ingin berkongsi sesuatu yang aku tengok semalam,selepas lama menunggu seorang wanita berpurdah mengambil buah dilantai tetapi yang aku kagum dengan perempuan tersebut ialah kerana ia betul-betul sayankan nabi

Selepas itu datang wartawan kepada perempuan tersebut.

" Terima kasih saudari kerana mencontohi akhlak Nabi Muhammad SAW yang sudah pasti tidak akan suka seandainya nikmat atau rezeki dibiarkan terjatuh di lantai begitu sahaja.

" Soalan saya, seandainya Rasulullah SAW ada di hadapan saudari selama seminit, apakah yang mahu saudari ucapkan kepada Baginda?” demikian pertanyaan yang dilontar pengacara berkenaan sekali gus menusuk hingga ke lubuk hati paling dalam bagi sesiapa yang mendengarnya.aku pun rasa cam nak nangiss..uwwww

Tiada jawapan yang keluar dari bibir wanita itu melainkan mutiara jernih yang mengalir dari kelopak matanya. Sejurus menghela nafas, dia pantas mengungkapkan: “Ia satu soalan yang sukar. Duduk bersama Baginda adalah impian semua orang. Andainya ia berlaku, saya ingin meminta kepadanya agar membawa saya jauh dari dunia ini.”


Bertanpa hebat,menabjukkan.. 

mengalihkan halangan dijalan raya.


Bukan maksud aku dahan saje,,tak laah juga dahan sebesar itu,halangan lain seperti pokok..objek2 yang mengalang mesti dialihkan.

Akhir kata kebersihan iu iman,bahkah mengalihkan sesuatu dijalan juga adalah iman

kita kalau orang tanya cinta tak nabi,jawab mesti laah cinta..kalau cinta kenap
 tak contohi akhlak nabi,tak perlu contoh akhlak artis itu semua mereka bukan terbaik.Nabi muhammad adalah contoh,contohi sikap dan ingat dia bukan pada hari nabi lahir je..ishhh

Aku ada lihat orang buat macam tv show kat tv al hijrah yang bertajuk Law kana bianana(Andai rasullah masih bersama kita) berkaitan dengan nabi..dorang bersembunyi merakam situasi  mengunakan kemera dan pura2 letak halangan seperti dahan di jalan raya untuk melihat siapakah mengalih dahan tersebut mecontohi akhlak nabi dizaman abad 21 dan keputusan nye hanya sedikit je.Kat malaysia tak nak ikut ke ni asyik ikut rancangan menari,nyanyi dari barat tu..kan baik ikut rancangan yang berkonsepkan islam.
SEYES TERIMA KASIH, USHA LAGI,TAK ADA ORANG NAK MARAH PON!

0 seyes betul ey?: