03 March 2012

OPICK ~Penyanyi Yang Mengagungkan Aku

Bila pertama kali aku dengar nyanyian opick yang dicadangkan oleh adik aku,terasa sperti sayu.Opick penyanyi indonesia tetapi aku sokong usaha dia untuk mendakwah melalui lagu.Mengapa sekarang ramai penyanyi sepertu Maher Zain dan lain-lain lebih banyak berdakwah lagu?zaman dah berubah kandan medium pendakwahan semakin berkembang mengikut peredran teknologi.Namun aku rasa sangat berkesan untuk generasi (Y) yang lahir 1990.




RAPUH
Detik waktu terus berjalan
Berhias gelap $ terang
Suka dan duka....
Tangis dan tawa..
Tergores bagai lukisan
Seribu mimpi berjuta sepi
Hadir bagai teman sejati
Diantara lelahnya jiwa
Dalam resah $ air mata
Ku persembahkan kepadamu
yang terindah dalam hidupmu
Meskiku rapuh dalam langkah
Kadang tak setia kepadamu
Namun cinta dalm jiwa
Hanyalah padamu

********************

Maafkanlah bila hati 
tak sempurna mencintaimu
Dalam dada ku harap hanya
Dirimu yang bertakhta
oooooooooooooo...
ooooooooooo...


Dengar lagu sesekali boleh membuatkan kita kembali kepadanya
bagi aku dengar muzik tak salah,yang salah kita sampai melalaikan suruhannya .Bukan ke agama itu menenangkan .Sama dengan hiburan.

TEGUH HATI:dengan mengingati tuhan,jiwa akan tenang.(Ar-Ra'd.28)




SEYES TERIMA KASIH, USHA LAGI,TAK ADA ORANG NAK MARAH PON!

0 seyes betul ey?: