14 December 2010

kenapa kena kat aku pulak ni!!

time2 cuti pangjang ni,boring pun ada asyik teperap kat rumah je ta buat pape,mende yang aku selalu aku fikir lepas aku bgun tdur???2 minggu agi nk bukak sekolah fkir-fikir,wei buku2 ltihan lgsung aku tak sentuh.Mcam seblum cuti ni hbis azam kat pale aku  smpai tak muat dah...mugkin sebab pale aku dipenuhi dengan angan -angan tahi ayam(-__-)

klu bab cakap ngan kwan aku kat enpon,kte aku hbis debar ler nk prkse thun depan..

''Heh!! wei mu tak debar ke nk pkse SPM thun dpan''.??


''debar ler ketar-ketar dah ni,tidur da cukup,mandi da kering...'',(ayat aku jerr ni, cam jiwa aku leh spoii,relex)


''dah mu blajar tak??''(pertanyan standard nk pncing ckap je ni)


''nk belajar mende,klu aku pegang bku kejap je lekap'',


''aku pun sme gak ngn mu'',


begitu laaa cerita aku.perangai aku tak ubah mcam pok kodok,cerita zaman dulu tuh...sebijik cam aku..so lepas ni tak de laa orng nk msuk minag aku.ye la,spe laa nk binikan orang cam aku,aggukkan kple##...korang sume jangan ikot perangai yang tak insaf agi nak pkse,Uhhh,,klu aku tanye orng lain jawab mereka thun depan bru debor,ape kejandahnya aku pun tak tau@@#spe boleh jawab kan untuk aku???

                                                    
                                                  ******************
So,aku nk mula kat part mne ni,gni cerita aku brmula dirumah bapak  di dalam hidup aku,line nk ingat crte dulu2 ni kucing pulak duh ggangu aku nk bemanje nmpakny...cerita disambung,begini kalu-kalu hari khamis.time ni budak kat sekolah aku(sekolah teknik terengganu or nme simple nya smtt)nak kte hari paling gembira pun boleh eppy ending sekolah jgak bolehhhh.Mse tengah belajar sume orang fikir nk balik jerr,bodek bodek cikgu''cepat bagi balik awal ckit ari ni,takot terlepas buss'',mata budok2 tengah2 kat pintu...tengok budak2 klas lain kuar,cpat2 gtaw cikgu..BALIK,BALIK..sampai smayang zuhor pun ta moh..tak sbor sangat nk balik..


Klu time naik bus pulak,aku sokmo(slalu) dngar orang crte kne tggal bus tp aku wat muka seposen aku jerr ',biar brpe ratus kali part crte tggl bus diulang,reaksi aku tetap sme,sperti mende tuhh tak akan jadi kat aku
(aku kte dalam ati tak mongkin laa mende tuhhn kena kat aku)senyum sinis megangying$_$.,
            
                              ;;;;BERINGAT SEBELUM KENA;;;;;


Perkataan ni akan selalu dibenak otak aku,korang pun kne ingat tawwww!!!hidup kne selalu beringat:D  ingatan yang tulus ikhlas dari RHSIA,,

                                                   ********************

Kmbli kpada menolog ,beralih kepada cerita aku tadi,lepas korang bce cerita aku ni korang boleh laaa nk anggap aku ni miss cuai sedunia;p,klu sebelum naik bus tuhh,banyakn rintangan yang aku perlu laluiii.kne naik perebat(van sapu),then sampai kat stesan bus terengganu,kebiasaannya aku round dulu nak cuci mata gamaknya(orang popuam),tapi aku pelik gak npe perangai aku lain gler ,aku terus jee naik bus tambang yang lompat2 tuhh,klu naik teksi bazir duit pulakkan(membazir amalan syaitan).. mse ni aku sorg jeee bunyi mcam kecian,,sebab kwan aku yang selalu naik bas same ngan aku balik ngan mak bapak die.,,,mse duk dalam bus tuh,owwhhh,,,,,bru aku teringat aku nak beli jangka lukis sebab jangka lukis yang aku gune tuh tak sedap pakai(ni sebab semangat sangat nak prkse LK),,markah tak seberapa..huhu..
                                             ni laa stesan bas kuala terengganu buat siapa yng tak
                                             kenl,promote visit kuala terengganu..  

Dengan terpakse aku hayunkan jua kaki ku ni,dengan panas terik..aku gagah jua pergi kat pustaka seri intan,pegi round2 cari jangka lukis..belek2 jangka lukis mana yang aku berkenan terus aku ambil yang jenama stadler,kelemahan aku beli barang aku tak check dlu barang tuhh sama ade rosak ke,lessonnya beli barang tuhh tgk dlu ada ke barang tu menepati cite rasa kte!;0_o,,,naik la pulak aku kat dalam bus,aku tengok2 laa jangka luks yang aku bli takdi..tengok punye tengok smpai  biji mate duhhh..argHHHH..(dalam hti jer menjerit)barang yang aku beli tak menapati apa yang aku nak,yang aku nak jangka lukis yang pakai ubat pentik bukan yang pkai ubat mata besar,,ayOOOii...aku pegi pulak ke kedai tuhh,termenung  &tanya kak yang duduk sebelah aku pukul brpe kak ,''pukul 3.15 dik'';kak kte  nak  turun ni,kak boleh suruh tok suruh driver tuhh tggu kte~~jawab kak tuh''boleh-boleh'',.......


Turun laa,aku aku dorangan perasaan,tkot kne tggal bus tdak pulak aku endahkan,sampai kat kedai tuhh aku terus cari ape yang aku nak,kali ni aku check ape yang patut tak mahu masalah berulang lagi.Pergi kat kunter bayaran,aku kte laa kak mak cik yang jaga kuanter tuhh nak tukar barang..jawab mak cik tuhh,''kalau dik nak tukar barang tak boleh sebab harga barang yang dik nak tukar tu kurang,ambil barang lain nak suruh cukup harga''aku apa lagi dengan tergopohnya ambil ape yang patut,bukan senang nak suruh cukup  harga,barape kli pegi kat kounter baru cukup,pergg...aku yang berdebar debar ni terus tanye mak cik tuhh pukul brpe,weii pukul 3.30 dehh..bas nak bertolak dahh''aku desak mak cik tuhh,cepat cikit kak bas nak tolak dah'',,,jawab makcik tuhh''ni susah nyan kalau barang dahh buat masuk dalam kompoter'',,,


AKu berpaling kat tepi..aku mnmpak??//////


Bersambung.....esok...

p/s;kalu aku tulis banyak bukan korang nak banyakkkk,bukan ada  orang nak bace punnn@slam cyang dari aku geramgaram ....(nak lunch perut dahh berkeroncong)..


  

                                                            
                                                              


.




SEYES TERIMA KASIH, USHA LAGI,TAK ADA ORANG NAK MARAH PON!

1 seyes betul ey?:

Unknown said...

hai geramgaram mu ni mmg slalu tgopoh gaph kn...
aq da taw cite ni sbb mu da cite kt aq...aq nk gelk sebnrnye....hahahahahahahahaaaax