15 December 2010

kenapa kena kat aku pulak ni!!Part 2

Aku nmpak??bus!!excited pulak,tapi aku kureng pasti sama ada yang aku lihat tu bus sebab sebelum ni dah terkena,so buat derr je.Selepas siap pay apa yang aku beli(lama gila nak bayar sebab mak cik yang jaga kuanter tuhh begitu banyak songeh),sekilas pandang kat stesan bus...punya ler terkejut berut bas dah bergerak,eerrkk..dengan sumpah seranah &rasa nak menangis hukhuk.,,,,aku berlari sekuat hati mana tau dengan izin allah aku sempat lagi nak kejar buss tuhh,yang aku fikir hanya beg aku dan yang pentingnya papan lukisan kejuruteraan (LK).Korang sume nak tau tok kenapa dengan tidak bimbang & selamba badak aku tinggalkan beg bas.Ek ekleh...bukan baru sekali dua malahsudahberbilang-bilang kali aku tinggalkan beg dalam bus,so dengan senangnya aku tok risauakan beg tersebut....hahaaaa


Berlari-lari terhenjut-henjut dengan sepenuh hati macam orang hilang akal &aku sedikit pun tidak hirau apa orang sekeliling cakap''giler budak tuhh berlari macam ??''(macam orang apa aku tok nak habak demmm,,important aku nak jugak jumpa bus tuhh,namun segala hampa harapan aku hancur berkecai(ayat sweet fuhhh)bus yang aku cari dah hilang dari pandangan mata aku!!korang fikir aku nak buat apa??aku hanya boleh terkebil-kebil tengok bandar KT mencari bantuan dari untrumen,batman,ape2 man yang boleh save me''nak buat gane eaaa,nampakny tok balik  umah lae aku'',.Kini aku betol2 bersedirian.mati akal dibuat deh,bagai orang kebuntuan dah laa selok-belok nak cari beg aku tak pandai ,nak pegi ke mane ea??fikir punya fikir aku mengambil keputusan nak kembali pulak kat stesan bus mane tau panyelamat aku ada kat citu,termenung(memang ni fav aku) & terdetik na,,,naaa,ni bukan lagu kumpalan coklet tuh,di fikiran aku nak salahkan kak yang duduk sebelah aku dalam bas tu(kalu tok sanggup nak kbor kat driver,kte lla tok sanggup bodoh!!terkeluar kata keji..opppss)..dengan perasan berbelah bagi aku pegi kat?


                   ''perbuatan tuh tak baik,so jangan ikut,kalu nak ikot jugak dosenya wa tak tanggung''


                                                                        
                                                                            *********************


Tempat:stesan teksi

pukul:entah,,la labu


Flashback pulak..apa yang berlaku kat stesan teksi,aku fikir, baik aku pergi kat stesan teksi(dah mati akal doh)sesampai kat stesan teksi sperti biase aku wat muke kesian aku,,trick,,

''nak nak gih mano''.tanya pak cik bawak teksi


''benorny beg kita tinggal dalam bus'',


''cian pulak,,''pastu pakcik tuhh dengan hasrat nak bantu aku,pak cik tu tanya kawan2 die..

Orang yang duk kat stesan teksi duk kte kat aku ada yang bagi nasihat,yang nak salahkan aku pun ada gok''lain kali jangan  tinggal barang dalam bus klu nak gih mano2..(aku dalam blur),pastu aku kte kat pak cik tuh''klu nak kejar bus tuh naik tekci lah tok??''jawab pak cik tuhh ''tok cukup orang agi nak'',pastu geng pak cik tuhh habak kat suruh pergi kat kuanter bus yang aku naik tkdi,aku pergi je ler biar pun tak tau kat mane kaunter tuhh ,cari punye cari aaa dah jumpe!ingat sattle doh problem..

                                            ni stesan teksi yang duk aku cete  tkdi      


                                                                             ************************

Tempat:Kunter petanyaan


                                                Kunter pertanyaan yang duk aku habak kat korang
                                                (boleh bayang camne aku kat kat situ??tok soh nak
                                                 bayang2 ah bace extry aku ni,,,,,


Doh aku kbor(bagitahu)la problem kat mamak yang jaga kaunter tuhh.....ikuti>


mamak:''pe dik??tanye dengan penuh prihatin(-__-)

aku:''beg kita tinggal dalam bus nak wat gne'',(straigh je aku tak yah nak berkias-kias)


mamak:''ingat tok no plat bus tuhh??''


aku:''tok ingat,tapi jenis bus tuhh kte ingat'',


mamat:''tulis dalam kertas no fon(trick jugak ke),pe barang yang adik tinggal...'',




benci benci ni je mamak tuhh nak habak kat aku baik tak yohh..pastu mamak tu cakap klu adik nak tuggu bus tu sampai pukul  6 boleh(boleh blaaa la)..

                                                                            *********************

Berbalik kat stesan teksi aku gtaw ler kat pak cik teksi tuhh yang kunter tuhh tak boleh nak apa2(aku tipu je macam die suruh tunggu sampai pukul 6)..dengan baik hati pak cik tuh gerak dengan teksi,wowoo,biar tok cukup orang 4 orang tapi wa kene bayar 10 ringgit(ambik ko abis duit)dengan terpakse aku naik jugak teksi tu.Naik teksi jalan raya buat hal pulak,jem jem....pak cik yang buat taksi tu punya la nak baik hati bawa teksi laju-laju...sampai kat ajil (name place)..ternampak bas yang aku tinggal barang tuhh  lalu kat jalan sebelah aku..


Aku semyum akur...


Mongkinn dah takdir aku kot,then teksi tuh habis hantar orang,pak cik tuh tanya kat aku''nak balik rumah kew'',jawab aku dengan terus terang,''tok payah laa kte balik pulak k.terangganu,sebab kalau balik rumah takot hilang barang.Terpaksa laa pak cik tu ikot idea aku tu...sampai kat k,terangganu..nasib baik bus takdik ada lagi,fuss lega....aku bayar duet 20.00,duit tuhh dah bertukar tangan(mahal sebab ulang alik 2 kali)..aku naik bus tuh fuhh lega(untuk kali ke 2)beg aku ada lagi,


Naik bus tu aku tkot bukan tkot beg hilang,beg dah selamat but aku takot sebab hari semakin gelap..

Aku merengus..

Detik-detik  yang berlaku tadi bagaikan lahar gunung berapi,pedih berasap beb...''Alhamdulilah..aku ucapkan
sebab detik2 itu sudah berlalu,dalam bas aku tkot coz aku seorang je pperempuan beb..wa tkot..lamunan aku dah berakhir,akhirnya aku sampai kat bandar kuala berang,,azan dahh berkumandang,anak dara jalan-jalan masa magrib tok elok,tapi aku terpaksa!!nak call tak boleh henset tak buat duit pun kaw..kaw jee...


                                                                                    *******************

Akhirnya aku sampai kat rumah,'  aku menolak pintu  'Ha,baru balik,ingat tak balik doh..''kata mie aku ,aku dalam kepenatan cerita habis2,,kat seisi rumah aku..habis kaw...kaw aku kne bebelan..so aku tak kisah kerana aku miss cuai sedunia ,,,haaaaaaaaa,

TAMAT,,REAL STORY

p/s:klu ingat-ingat baik aku tunggu jerr bus tuhh smpai pukul 6 tok bazir duit

p/s:baik aku fikir dulu sebelum bertindak,ini akibatn

p/s:dorang ada kisah yang sme ngan aku or pengalaman terindah macam aku boleh laaa kongsi,jangan malu2 aku orang nya baik,,tutttt
.                    
muka aku sedang terseksa anda suka muka aku camni???







                      
SEYES TERIMA KASIH, USHA LAGI,TAK ADA ORANG NAK MARAH PON!

0 seyes betul ey?: