21 December 2010

Tips Kawal Marah&Hilangkan Kesedihan

                                                      Aslaimulaikum...

Haah...always bad mood...muka pun  dah ketat ketat...untuk reader hari ni..''Haah...nape tak jawab..''nak marah ni...tak elok elok marah nanti cepat tua.Karang orang panggil singa betina untuk orang perempuan,kalu laki lak harimau jantan,Tak nak kan?orang sedih pulak murang jekk macam orang tak cukup darah..nak suh aku derma kew?




                                                    
                                                  bila muka sedang &bad mood mata akan layu..


aku actually panas baran dan cepat melenting orangnya...kalau orang tnye ok aku jawab macam nk makan orang.Bila aku cakap si polan ke sesape ke jangan berani lawan cakap aku..ganas ayat ..bebalkan..kalau orang marah aku or aku takde mood kew mula le muka aku masam mencuku..:P.Nak kongsi tips yang aku try..

        

  • Bila nak marah jekk tarik nafas dalam2  buat 3 kli& cara ni sesuai kalu nak hilangkan stress
  • Kalu rasa nak nangis ke,sedih tengok cermin dan senyum
  • kalu sedang duduk,berdiri le...bersiar siar ambil angin sepo sepo
  • baca al-quran..ni cara terbaik.. kalu nak baca al-quran tuh of course ambil air mayang
  • kalu rasa nak marah jugak...aku gigit kuku je,my habit                        

Kalu tak hilang jugak ade something wrong le...gurau je..ekperesi muka pun penting tau..


                                                   ekperasi muka pertama


                                                    ekperasi muka kedua


                                                       ekperasi muka ketiga

Kalu dah try sume cara..ta adi-jadi jugak..ikot cara senang ni..luah je perasaan kat blog kew or diary..tulis sesuatu kat kertas sikit demi sedikit perasaan marah dan sedih akan hilang secara semula jadi..dan cuba berkawan dengan tumbuhan hijau..


  
SEYES TERIMA KASIH, USHA LAGI,TAK ADA ORANG NAK MARAH PON!

0 seyes betul ey?: